Saturday, 17 December 2011

Senario Perkahwinan

Awal Perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "Jom..dari duduk rumah, bosan plak.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "Abang ada hal lain kali yek.."

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "Abang penat laaa..Ayang pergi sendiri laaa.."



Awal Perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "OK..no problem.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "Awak tak boleh masak ke ?"

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "Lebih baik kawin lain yang boleh masak untuk abang"


Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang mengandung.."
Suami : "Abang tak sabar nak lihat anak kita.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Abang tolong buat susu anak.."
Suami : "Abang mengantuk laa..ayang buat laaa.."

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Cuba awak tegur anak tu sikit.."
Suami : "Haiii..anak awak..awak ajelah yang tegur..."


Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : "OK..no problem.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : "Saya penat, awak ajelahh yang buat.."

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : "Awak tak boleh buat keee.."


Awal Perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "Apa yang ayang inginkan.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "Setiap tahun saya berikan...tak cukup lagi ke ?"

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "Tak payah le hadiah-hadiahhhhh..."


Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : "OK..no problem.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai buat rendang"
Suami : "Awak ni pemalas laaa.."

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai buat kek.."
Suami : "mak ko tu..dari dulu tak pandai masakkk.."

10 comments:

Hanif Idrus said...

Iskkk..
tak semua macam tu...
aku OK ajer ..
cuci baju..layan bini tengok ombak rindu...
pi tesco ...hehheh
last sekali dengan bebelan...

Farid said...

@Hanif Idrus.....haha...ni juz for fun....saya x kahwin lagik

syamy said...

haha , TERBAEEKK la kan .
tak boleh pakai je suami mcm tu .
awal2 jep romantik gila ,
semua okee ,
akhir2 capital DONT KNOW jep . hehe
mintak dijauhkan la ye :D
peace (^_~)

Farid said...

@syamy.....ya betoi sangat

nana raffy said...

mintak dijaohkan lah....
tak bahagia langsung klu mcam tuh...

Farid said...

@nana Raffy....ya betoiii

Yenyen Ayien said...

:: nasib tak tesembur susu baca ni, , adakah suami mcm tu ?? hehe mungkin ada kot,, tapi xbanyak kot,, ken'ken'ken?? enjoy reading all ur entry ^_^

Farid said...

@Yenyen Ayien....yup betoi...x semua cm tu....

nasha sanza said...

hehe..memang suami macam tu lepas kahwin..hehe..so funny..

Farid said...

@nasha sanza......x semua kot...abah saya ok ja...hehe