Sunday, 1 January 2012

Rokok Dan Motosikal

 Ini entry pertama untuk Tahun baru....hehehe....layan
Ada seorang pelajar yang sedang menunggu bas sambil merokok ditegur oleh seorang polis.

Polis : “Kenapa kamu merokok?”

Pelajar : “Saya suka, tok.”

Polis : “Dari mana kamu dapat wang untuk membeli rokok?”

Pelajar : “Dari belanja sekolah saya.”

Polis : “Sehari kamu habis berapa? Dan harganya berapa?”

Pelajar : “Paling kurang satu kotak dan harganya sekitar RM10.50, tok.”

Polis : “Kenapa wang RM10.50 kamu bakar setiap hari? Cuba kamu kumpulkan wang itu selama setahun, mungkin kamu dapat membeli motosikal, tidak perlu menunggu bas yang sesak seperti ini.”

Pelajar : “Sekarang saya boleh tanya sama tok?”

Polis : “Tentu.”

Pelajar : “Apakah tok merokok?”

Polis : “Tentu tidak.”

Pelajar : “Tapi saya tidak nampak motor tok pon?”

16 comments:

Aida Omar said...

hahaha..sabar je la datuk, budak2 memang begitu.

remyhazza said...

he3.... sian kat atok tu.....

Farid said...

hahaha....atok polis terkena

sweetbanana said...

Hahaha,,await mcm tu...?? Sabor jelah....Polis tu tak guna motor,sbb dah ada bmw..hahaha..

Lady Emilya said...

polis : budak ni grrrr!

hahahah sabor je la tok kuang3 XD

TiraPengemis said...

tok jawab : moto repair....hahhaa

Farid said...

wah....bnyk tukang tambah cita ni...hehe

::cik asha:: said...

hahaha..sabor jer la tok..

Farid said...

hahaha....selamat atok tu x bwk keluaq saman hospital...tidak kena la budak tu sbb isap rokok

inche hlovate said...

laaa nape tok tu tak cakap motor dia tinggal kat rumh hihi

cik pinaz said...

susah budak2 skg ckp pandai sgt ..

Cik Ungu Kamila said...

menjawab ! LOL ..

ijam ismail said...

lol~
;D

Farid said...

Hehehe....budak2 skunk mmg cmtu...bukan aku okayy

Koding said...

Sekadar lawak jenaka...

Farid said...

yup...betoi